SKRIVET: 2009-08-30, kl 17:38:32 | PUBLICERAT I: Sandras Gnäll

BVC-besöket.

En del har varit nyfikna på vad som inte var bra med sista BVC-besöket.

Det var väl egentligen värre än att hon i princip sa att Ludde var tjock.
Jag är fullt medveten om att min son är något kortare än medel, och knubbig.
Men att han skulle vara tjock gick liksom inte in, för jag tycker inte det.

Hon avslutade samtalet om hans vikt med att säga att "ja, han blir nog en storvuxen pojke".

Hon har visst inte sett två av mina småsystrar när dom var bebisar, dom skulle i såfall i nuläget vara sumobrottare.

Det brast för mig och jag började gråta, och då var jag visst en "sån" som hade lätt till tårarna. DET skiter jag faktiskt i. Hon som är den med erfarenhet ska väl kunna välja hur hon säger sakerna på?

Ludde är nyss fyllda 2 år, och det finns inget som säger att han kommer bli fet när han blir större bara för att han är knubbig nu.

Skit samma! Men nu vet ni iaf.

Ska ut och motionera mitt barn nu, innan han rullar fram, Godkväll!


Emma Simsek

snälla nån, vad är det för människa? herre gud.



melissa är 5 månader, och vägar 8,4 kg. hon är stor för sin ålder. men aldrig någon på bvc som sagt till mig att hon är tjock. inte ens när jag har frågat om hon är fööör stor. dom säger bara att barn är olika stora, och när dom blir äldre så hamnar dom flesta på ungefär samma kurva tillslut ändå.



Min lillasyster var stor när hon var liten. mycket större än alla andra. till och med när hon började skolan. nu..när hon är 16 är hon 172cm och väger runt 50kg, alltså inte stor alls.



skit i kärringen.. och vadå om ludde skulle vara stor nu? vem fan bryr sig :) du älskar honom ändå!!



PUBLICERAT: 2009-08-30, 18:34:53 | URL: http://emmasimsek.blogg.se/
Frida

Fy fan va dåligt :O

sånt säger väl inte en utbildad barnsköterska? hur kan hon veta det. Ja tycker inte du ska ta åt dig. Ludde är gullig som helst.

kram Frida



PUBLICERAT: 2009-08-31, 00:53:41 | URL: http://imdoublenature.webblogg.se/
SandraL

Fyy faan vilken idiot. Man kan ju inte veta vad som händer när dom dblivigt större. Skit i de hon sa! Du vwet ju själv vad du stoppar i barnet så.

Lycka till!



PUBLICERAT: 2009-08-31, 07:50:56 | URL: http://lillatusselago.blogg.se/
Johanna

:O vem har du på bvc? annars hör man ju bara att dom gnäller på att bäbisarna växer för dåligt! klart dom ska vara lite knubbiga, det är ju barn vi pratar om:) eller har bvctanten kollat för mycket på TopModel?haha.



PUBLICERAT: 2009-08-31, 14:52:47 | URL: http://charlei.blogg.se/
Sandra

Hm konstigt. Vi har ju samma birgitta men ja tycker hon e bra. Fast de hon sagt till dig va ju inte kul!!



PUBLICERAT: 2009-09-01, 19:58:34 | URL: http://lillatusselago.blogg.se/
Syster Mathilda:)

Ludde är inte för tjock han är alldeles lagom :) Ja älskar ludde för den han är :!


amanda ;D

vi borde spöa henne allihopa .. ingen pratar så om min ludde .. that's it !



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: