SKRIVET: 2009-12-15, kl 20:01:00 | PUBLICERAT I: ✩ Vardagen

15 December.

Natten till idag var oxå en katastrof. Somnade inte förrän framåt 4. Alarmet stod på 7, men jag försov mig till kl 8. Upp och stressa och kasta i Ludde frukost o klä på oss och knata iväg till BVC. Skulle vara där kl 9, och var där tio i nio. Det gick fort ner i halkan kan jag lova :) Vägde, mätte. Och den här gången sa inte tanten något negativt, nu var han så lagom så. Förra gången vid 2 år låg längden på 87.5 nu var han 90 cm. Vikten förra gången var 14.8 idag var den 14.3. Vilket betyder att han nu ligger på medel. :) Så nu kan folk försöka påstå att han är tjock. O tro inte att jag på något vis bantat honom. Han har bara ätit mindre sötsaker o rör sig så fruktansvärt mycke mer nu :) Ludde fick även plocka fram grejer ur en påse och säga vad det var. Han kunde alla utom mugg, istället sa han kaffe och låtsades smaka. Haha. I vilket fall som helst så ligger han som förut, ungefär ett halvår före i antalet ord. Och han var duktig på att prata rent, även om han ibland har lite konstigt mellansnack mellan de riktiga orden :) haha. Hon frågade mig som vanligt hur det känns att vara mamma till Ludde. Och jag svarade som det är, till 95 procent är det helt underbart, medans några få dagar känns som jag vill gå under. Då kom hon med förslaget att jag skulle skaffa stödfamilj. För avlastning någon gång i månaden. Men det svarade jag snabbt att jag inte ville. Det är det sista jag skulle göra. Det skulle aldrig falla mig in att göra det. Sen hur andra gör är helt upp till dom. :). Men det barn jag skaffat mig, är mitt ansvar. :) Ska någon annan än jag ha Ludde någon eller några dagar så ska det vara för att det är roligt, exempelvis mormor o morfar. Nä så det sa jag ifrån om iaf. Nåt hon oxå ville, var att jag skulle vaccinera Ludde idag. Men det sa jag oxå ifrån om. Hon undrade varför jag inte ville o då sa jag bara att tanken på vaccinet har känts fel fram första början och då fick jag svaret att då har jag redan bestämt mig och då ska jag inte göra det heller :) Aja, summa summarum. Det var ett bra besök idag iaf. Nu ska jag fixa kaffe.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: