SKRIVET: 2009-12-05, kl 13:33:28 | PUBLICERAT I: ✩ Vardagen

2009.12.05

Redan 5:e December. Snart är julafton här :) Va mysigt!
Ska inhandla några mer julklappar sen är allt klart!


Idag fick jag sovmorgon. Vaknade av mig själv straxt efter 10, helt utsövd. Bredvid mig låg Ludde fortfarande och sov sött :) Gick upp och styrde lite. Satte på lite kaffe och gjorde mig själv i ordning. Rätt som det var kom en nyvaken liten skrutt upp och kollade efter mig. Hittade mig i köket ler och säger "älskar dig, mycke".
Vilken underbar morgon :) Han är så mysig när han vaknar upp och är på det humöret!
Min älskade lilla prinskorv ♥


Snart ska vi gå hem och städa, får se om Ludde är nåt sugen på att hjälpa till att städa sitt rum, det har ju inte varit så populärt dom senaste gångerna, men han måste ju börja lära sig att plocka rätt efter sig när han lekt iallafall :)

Men efter den tråkiga städningen ska vi iaf pyssla lite. Ska baka pepparkakor och göra lite julgodis. Både risbräck & knäck. Ska bli kul.

O sen senare ikväll kommer Mathilda.
Mamma ska på julbord med jobbet så då ville Mathilda vara hos mig under tiden & de får hon så gärna. Kanske ska vänta med att göra julgodiset tills hon kommer så får hon vara med.


Var på möte med arbetsförmedlingen i torsdags, så nu är jag helt "ledig" fram till 12:e januari. Då skolan börjar.
Blir väl ingen skillnad mot förut, haha. Men jag har inga möten att gå på och jag har inga uppgifter att göra. Men ska nog se till att finslipa lite på mitt CV iaf. Även om jag inte måste.

Har iaf kommit på vad jag ska lägga för nyårslöfte.
Måste bli en mer bestämd & hård mamma.
& som sagt släppa mitt dåliga samvete. Jag är ingen dålig mamma om jag ryter i åt Ludde när han gör fel. Snarare tvärtom. Jag är mer åt det dåliga hållet om jag bara jamsar med och låter honom göra som han vill!

Svårt & förklara hur jag menar utan att det ska bli fel. Men alla som har barn själva förstår nog?



Vad har ni för nyårslöfte i år? :)


Carro

Det var ett bra nyårslöfte :) Ungar mår bra av regler och gränser.



PUBLICERAT: 2009-12-05, 16:30:33 | URL: http://svenssonfamiljen.blogg.se/
Suz

Hård men rättvis är väl bäst?

Tror att alla barn mår bra av strikta tydliga regler.



Mitt nyårslöfte är att jag ska gå ner till den vikt jag vägde innan graviditeten.. Som säkert många andra.. Känns hopplös ibland.



PUBLICERAT: 2009-12-05, 23:04:18 | URL: http://susenknopp.blogg.se/
Sandra

Jag har nog inte kommit på något löfte än.

Vet intew om de e bra lr dåligt =)



PUBLICERAT: 2009-12-07, 17:22:53 | URL: http://lillatusselago.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: