SKRIVET: 2009-02-18, kl 12:37:12 | PUBLICERAT I: ✩ Vardagen

Kaffeeee!

nu sitter jag o dricker kaffe hemma hos micha, inte så ovanligt :) måste tillägga att kaffet är godare än någonsin, då micha bytt till kok-kaffe. det plus att det är perkulator, ger ett såååå bra resultat :) mums :)


jaha ja, igår var vi hos syster o stefan en sväng igen, stefan stack iväg på middag med jobbet o jag , ida o ludde åkte till faster med familj och grattade henne. efter det stack vi hem till ida igen och käkade mat, baconlindad kycklingfilé med ris och dragonsås! Jättegott verkligen! Ludde gillade det o satt o sa "gott" efter varje tugga! :)

idag har jag inga stora planer alls, ska dra rätt lite hemma, och kanske börja packa en kartong eller två, för det lär ju bli flytt ganska omgående :) känns fortfarande helt kanon alltså! :) ska bli kul att få fixa i ordning Luddes egna rum igen, och dom andra rummen med såklart, funderar starkt på att köpa vägg-schabloner o fixa med i stora hallen, såg det i Sandra L's blogg. Riiiktigt snyggt alltså. Att man inte kommer på sånt själv, hah!

mitt mående börjar bli bättre sakta men säkert, tack vare medicinen så gråter jag inte lika ofta, och får inte raseriutbrott alls, känns dumt att man ska behöva äta medicin för att kontrollera det, men jag antar att jag hade kommit till en punkt i livet då vardagen inte fungerade som den skulle. men som sagt, det är ju på väg att bli bättre!

likaså med vikten, har under en kort tid, (vet inte exakt) gått ner 3 kilo. känns bra, med tanke på att jag inte gjort något speciellt för att gå ner, men det får mej motiverad till att ta det på allvar o börja gå ut o gå igen regelbundet, kanske rentav börja träna. men vi får se hur det blir med det, ska kanske ta tag i allt annat i vardagen först. :)

i morgon ska vi til bvc igen för en extrakoll av Luddes vikt. Sist när vi var där på 18 månaderskollen så vägde han mindre än när han var 12 månader, kunde kanske bero på att han var ständigt sjuk mellan november-januari. får hoppas att han hoppat tillbaks på sin kurva igen, värre är det med längden, där hade det inte hänt mycke. 82.5 cm mätte han vid 18-månader, men ska väl tilläggas att jag själv knappt mäter över en o en halv meter, ynka 160 cm är jag ju själv. haha. får se var han slutar när han växt klart min lille skrutt!

Lägger in några nya bilder på min favorit här under, från när han var ute och gick själv med barnvagnen ;)

Ha det så bra alla!
Puss&Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: