SKRIVET: 2009-07-10, kl 22:03:57 | PUBLICERAT I: ✩ Vardagen

10 dagar sen sist!

Ja, så länge sen var det jag skrev något. Men har inte rikigt haft lusten att skriva nåt. Har inte heller vetat vad jag skulle skriva. Så det fick vara. Men nu är läget lugnt, Ludde är med morbror Kalle så då passar jag på att skriva ett par rader. :)

Inte för att det hänt så värst mycket sen sist, men ändå :)

Ludde har iaf påbörjat potträning. Det har inte hänt nåt än, men han är inte rädd för pottan längre, och han tar gärna av sig blöjan för att provsitta ett par, hundra gånger i kvarten :) Samtidigt låter han "ksssss" och säger att han kissar :) Gullgrodan! Det lär väl inte dröja innan det kommer lite kiss i pottan, och då förstår han nog att det är det han ska göra! :)

Jaha, och då var höstplanerna färdiga, det är nästintill helt fixat och klart.
Jag ska börja plugga i höst igen, med blandade tankar och känslor. =S
Det känns som om varenda jävel är negativa till mitt beslut, så det är väl värt att satsa ordentligt, för att bevisa för dom att det kommer att gå bra. Och att det kommer att vara värt att ta studielån, NU ska jag lyckas. En-två månader med försörjningsstöd kan jag gå med på, men inte längre. Det fungerar inte.
Kurserna till skolan är dock inte valda än, men så fort jag har på papper på att jag får studiemedel så ska jag ner till skolan och prata med Kerstin.

Jaa, vad har vi gjort mer om dagarna då, inte värst mycket faktiskt. Bara lekt, gosat och pysslat med allt vardagligt som behövs.

Nää, nu vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva mer.
Får väl uppdatera när jag vet vad jag ska skriva :)

Jag älskar er  Ludde, familj och vänner!


Jessica

Kul att du skriver igen. Jag är INTE negativ till ditt val om att plugga, som jag sa när vi pratade det gäller bara att bestämma sig och komma över vissa saker så kommer det gå KANON!!!!! Tror på dig!


Suz

Men gud, varför negativa till att studera? En utbildning är det bästa och mest värdefulla man kan skaffa sig och det kan aldrig vara negativt att studera.

Kör bara, kommer bli kanon och du kommer att känna dig så nöjd sen :-)



PUBLICERAT: 2009-07-15, 04:42:05 | URL: http://susenknopp.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: