SKRIVET: 2009-06-03, kl 10:09:52 | PUBLICERAT I: ✩ Vardagen

Jag blir så jävla trött..

Jag tycker inte att nån överhuvudtaget har med att göra när, var eller hur jag flyttar.
Men det tycker alla andra att dom har tydligen.

Jag har fått så jävla mycket "gnäll" senaste dagarna om att jag flyttat så mycket senaste tiden. -Suck-

Jag tycker väl inte heller att det är speciellt skitkul att flytta runt. Men det har funnits anledningar till det....

* Flyttade hemifrån 2003, 16 år gammal och trodde att jag skulle fixa att bli vuxen och bo själv. Det sprack. Bodde där i 5 månader.
* Flyttade till en etta på Östermalm 2005, ett nytt försök att klara mej själv. Och det funkade fint den gången.
* I mars 2007 flyttade jag upp till en trea på Tegvägen för att jag var gravid och behövde större än en etta, och hyran var lika billig som för en tvåa.
* Augusti 2008 flyttade jag till en trea på Tegelbruket, dels för att jag var så sjukt trött på lägenheten på Tegvägen och för att den nya var mycket större, det var tyvärr hyran oxå. Som ensamstående mamma med föräldrapenning så blir 4900 kr i hyra för mycket.
* December 2008 flyttade jag tillbaka till Tegvägen, men till en tvåa. Var tvungen om jag skulle kunna få ungdomsrabatt nästa gång jag skulle flytta till en trea.
* Och nu 1:a Juni så flyttade jag upp till tredje våningen i samma hus, till en trea. Kan oxå tillägga att hyran för trean blir mindre än för tvåan, så när jag såg att den skulle bli ledig så fanns det inget att tveka om.

Så där har ni era jävlar, det är ju inte så att jag flyttat för nöjes skull.

Men iallafall...
Lägenheten är verkligen skitfin, Ludde har eget rum och jag slipper ha leksaker i heeela lägenheten ;)
Känns jättebra att bo i en trea igen, och jag lär inte flytta förrän den dagen det är dags för tillökning. 





Äh, vet inte varför jag skrev om flyttarna, men jag har gått och irriterat mej som fan på att alla gnäller. 
Aja, nu ska jag röka.
 

ByeBye!
 


Michaela

Varför ska alla andra bry sig??? Det är väl för fan inte dom som hjälper dig att flytta. Pussen


Emma Simsek

vem fan har med o göra hur mycket du flyttar. du ska ju kunna få flytta varje månad om så, utan att någon ska ha något att säga om saken. vilka töntar :)



PUBLICERAT: 2009-06-03, 11:30:48 | URL: http://emmasimsek.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: