SKRIVET: 2009-06-18, kl 18:40:06 | PUBLICERAT I: ✩ Vardagen

Lugnt & skönt.

Klockan är halv sju på kvällen och dagen är snart slut. Ludde och jag har ätit god mat, skrattat, busat och sprungit omkring som idioter :) Men det är väl okej när man är småbarnsmamma? Haha. Just nu sitter Luddefisen i badkaret och leker o plaskar. Hälften av vattnet hamnar på i princip på mig. :) Men det gör ingenting. Lite vatten ska man väl tåla från sin underbaring? :) För det är vad han är, min underbaring, mitt hjärta, mitt allt. :) Blir så ledsen på dom mammor som bara klagar på hur jobbigt allt är, är det inte jobbigt när dom är gravida, så är det när dom är små och är det inte det så är det när trotsen kommer. Man kan ju börja fundera på varför en del valde att skaffa barn? Nu går inte jag omkring och tror att jag är någon supermamma, jag tycker också att det ibland är fruktansvärt jobbigt. Men då får jag räkna till tio och ta tag i problemet. Det hjälper inte att gnälla och klaga. :) Jag är oerhört lycklig över att jag fick bli mamma. Även om det inte var planerat. :) Och som Micha och jag diskuterade häromdagen, att ibland känns det som om jag älskar mitt barn mer än vad någon annan kan älska sitt barn. Men vilken mamma tänker inte så ? ;) Nu vill lilleman gå upp ur badet, så ska tvätta av honom och göra honom i ordning för kvällen.


Suz

Tack :)

Och hoppas ni också får en härlig midsommar.



PUBLICERAT: 2009-06-18, 22:01:35 | URL: http://susenknopp.blogg.se/
Emma Simsek

bra sagt hörru du :)



PUBLICERAT: 2009-06-19, 01:57:16 | URL: http://emmasimsek.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: