SKRIVET: 2009-03-23, kl 13:41:00 | PUBLICERAT I: ✩ Vardagen

Ny vecka..

jahapp, ny vecka igen. tiden bara springer iväg tycker jag. men det är ju inte så mycket att göra åt. luddeskrutten är på dagis sen klockan 10 och jag ska gå och hämta honom runt halv fyra, är tänkt att jag ska hinna få lite gjort hemma under tiden, men det finns varken ork eller lust känns det som, haha.

igår var vi iväg till Örebro hela familjen, hälsade på morbror Roger som fyllde 50 år. var verkligen jättekul att se hur pigg och glad han var, han verkar trivas med tillvaron! :) efter det besöket gjorde vi nåt som inte alls var lika kul, men ändå viktigt. vi åkte ut till Längbro kyrkogård, där mormor, morfar och min morbror Thomas ligger begravda. Vi har inte varit där på flera flera år, vi var där strax efter att Thomas hade gått bort, 1992. men mamma klarade inte av att va där så vi blev inte kvar mer än 5 minuter.

den här gången gick det bättre, mamma grät visserligen, men jag tror det kändes bra för henne att äntligen åka dit. och det gjorde det även för min del, men samtidigt kände jag mej löjlig över att stå där och gråta, fast det kom en slags ångest över mej, man nästan skäms för att man inte är där oftare. fast det är en bit bort och jag har ju inte körkort så det är inte det lättaste att ta sej dit. men jag hoppas på att det blir skärpning från allas sidor o att vi åker dit minst ett par gånger om året, även om det bara är för att säga hej. usch, det blev jobbigt att skriva om det här! rundar nog av här...


"Jag hoppas att ni har det bra där ni är Mormor, Morfar och Thomas"



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: