SKRIVET: 2009-10-12, kl 15:16:21 | PUBLICERAT I: ✩ Vardagen

Världens bästa kille!

Ja det är han, MIN lilla gullunge! Världens bästa, duktigaste, underbaraste!


Idag har vi varit in till Ögonmottagningen på Vrinnevi igen. Dom två första gångerna har ju inte fungerat alls och Ludde har totalvägrat att låta läkaren genomför undersökningen.

Men idag fick Ludde lite lugnande medel en kvart innan undersökningen. Och det fungerade hur bra som helst. Mycket tack vare läkaren ska jag jag väl oxå tillägga. De två första vi hade var på tok för stressade och gjorde inget för att Ludde skulle tycka att det var "roligt" Men läkaren vi hade idag, var lugn och harmonisk, provade först apparaten för brytningsfel på morfar & sen mamma & till sist Ludde, som skötte sig exemplariskt.

Andra maskinen tog kort på ögonbottnarna. Han var lika duktig när de gällde den, även om den var lite krångligare.

Slutsumman av alltihop är iaf att Ludde är skelögd på höger öga. Vilket har gjort att hans syn på det ögat inte har utvecklats som det ska, så han är både översynt och astigmatism. Vilket innebär att han ser suddigt på både långt och nära håll.

Fick med mig recept hem på glasögon till honom, så i morgon runt lunch så ska vi till Oves Optik & prova ut bågar.
Har redan hittat ett par som jag tror kommer passa honom bra, ett par svarta lite mer fyrkantiga.

För vad jag har hört så ska de med runt ansikte absolut inte ha runda bågar, men sen om det gäller barn är ju en annan fråga ;) Men vi får se hur det blir och vilka han kommer få.


Över till annat:

Ska börja tvätta nu vid 16, har inte alls lust. Men jag måste ju tyvärr. Skulle ha hämtat ett stort torkställ hos kusin idag, men glömde bort det när vi kom hem från stan, får ta de en annan dag.


Nu ska jag ta mig en cigg & en kopp kaffe me Micha :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: